Scala Conference in Japan でしゃべりました(オマケ付き)

Scala Conference in Japan でしゃべりました、ので、スライドあげときました。
Scala のバイナリ互換性などの問題とその解決法などです。


Talked in Scala Conference in Japan. Thanks. I Uploaded my slides to gh-pages. See below.
I talked mainly about problems around Scala's ecosystem such as binary compatibility and solutions for them.

http://tototoshi.github.com/slides/how-we-write-and-use-scala-libraries-scalaconfjp2013/


おまけ

https://github.com/tototoshi/play-ascii-art-plugin


chris さんの LT がウケてましたが、あれを利用して play-ascii-art-plugin を作りました。これを利用することで Play の起動時にかっこいいアスキーアートを表示でき、テンションがあがり、生産性があがります。より凄惨性を上げるため、今後カラーにも対応したいです。


I wrote play-ascii-art-plugin. Of course it is based on Chris(@cbirchall)'s code you saw in his awesome LT. With this plugin, You will see cool ascii arts on starting/stopping your Play application. They will motivate and accelerate your development. Maybe I will provide a feature to show them with some colors.



ref:http://yotuba.com/yotu_comics.html